Nauka, biznes, NGO – współpraca dla rozwoju

Nauka, biznes, NGO – współpraca dla rozwoju

„Nauka, biznes, NGO – współpraca dla rozwoju”  – jednym z najważniejszych celów projektu było wzmocnienie potencjału innowacyjnego polskiej nauki oraz  synergii między nauką, biznesem i organizacjami pozarządowymi typu think tank. W inicjatywę zaangażowani byli przedstawiciele licznych środowisk, m.in. Polskiej Akademii Nauk, Organizacji Narodów Zjednoczonych, Uniwersytetu Warszawskiego, Grupy Azoty, Banku Ochrony Środowiska, Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Grupy Lotos, Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, czy Warsaw Enterprise Institute.

Projekt składał się z trzech podstawowych modułów (uzupełnianych kampanią społeczną oraz pomniejszymi opracowaniami):

  • Badanie, które zostało poświęcone świadomości Polaków (głównie naukowców i przedsiębiorców) w zakresie powiązań nauki i biznesu – jego wyniki zostały wykorzystane w dalszych fazach projektu (zarówno w kampanii społecznej, jak i podczas prowadzonych zajęć).
  • Akademia Strategicznej Analizy Politycznej: podczas, której młodzi naukowcy zdobyli kompetencje ułatwiające łączenie naukowej (analitycznej) oraz biznesowej ścieżki kariery. Wysokiej klasy wykładowcy – przedsiębiorcy, menadżerowie naukowcy, przedstawiciele organizacji międzynarodowych oraz trzeciego sektora – dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą podczas spotkań w zamku na wodzie w Wojnowicach, siedzibie Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
  • Przygotowanie publikacji poświęconej roli think-tanków we współczesnym systemie społeczno-gospodarczym oraz ich roli we wzmacnianiu współpracy nauki z biznesem. Zawiera ona m.in. informacje na temat historii organizacji typu think tank, przegląd form prawnych, w których występują, ich rolę we wzmacnianiu synergii pomiędzy nauką i biznesem, analizę polskich uwarunkowań w tym zakresie oraz przykłady z rozwiniętych krajów Zachodu. Istotną część poświęcono wpływowi analiz naukowych na decyzje gospodarczo-polityczne, a także praktycznym wskazówkom dotyczącym zakładania i prowadzenia think tanków. W publikacji znalazły się także najlepsze analizy, opracowane przez uczestników przy wsparciu tutorów, odpowiadające na współczesne wyzwania krajowej gospodarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *